Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/vibygrundejerforening.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2851
Her og nu – Viby Grundejerforening
Her og nu 2023-05-02T08:30:27+00:00

For tiden arbejdes der primært med følgende opgaver:

• Vi støtter op om det nye tiltag med etablering af et Kulturhus i Viby C, hvor vi er medlem af Foreningen Kulturhuset Viby C, og desuden sponsor med et større beløb til støtte af projektet. Læs mere om Kulturhuset Viby C her.
  • Uddrag af bestyrelsens beretning 20.03.2023 – billede materiale vedrørende større byggeprojekter i Viby: Generalforsamling 2023 præsentation
  • Byggeprojekt Store Ravnsbjerg på den tidl. Arla-grund. VG deltager i følgegruppen, der arbejder på projektet.
  • Byggeprojekt på Jyllandspost-grunden. VG deltager i følgegruppen omkring Lokalplanlægning af byggeri på Jyllands Postens tidligere matrikel.
  • Generel belysning: veje, stier, pladser, områder og renovering af belysning.
      • aktuelt arbejders der på tryghedsskabende belysning på udvalgte stier, tuneller og P-pladser i Viby.
  • Generel årvågenhed omkring fremtidige byggeprojekter i Viby J – herunder Helhedsplanen for Viby.
  • Forbedret trafikafvikling i Viby ved etablering af motorvejsramper fra Ormslevvej/Ravnsbjergvej.

Hvilende opgaver: (opgaver som pt ligger stille, fx pga forundersøgelser el.l. men som vi følger, og tager op så snart der er nyt i sagen.)

• Hastighedssanering af Holme Ringvej.
  • Skanderborgvej / Bernstorffsvej – forundersøgelse af lokalplansændring med opførelse af større boligblokke i området.
  • Byggeprojekt på Bjørnholms allé og gasværksgrunden.

Desuden ønsker Viby Grundejerforening generelt at arbejde for et grønnere Viby, for at forbedre de trafikale problemer, forbedre belysningen i de områder af Viby hvor mangel på samme giver mulighed for lyssky aktiviteter.

Du kan finde flere dokumenter under menupunkt: ARKIV